TEACHERS’ SUBJECTIVITY IN ENGLISH TEACHING: (AUTO) BIOGRAPHY AND NARRATIVES

  • Carla Graciele Ramos Fraga Instituto Federal do Norte de Minas Gerais – Brasil
  • Denise Aparecida Brito Barreto Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia – Brasil

Resumo

This article aims at presenting data analysis produced during the research conducted at IFNMG in partnership with UESB. English teachers that work in Basic Education, High School Courses integrated with Technical Courses participated in this research. Supported by Autobiographical methodology and narrative interviews, this article presents data that contributes to comprehending English Teaching considering the teachers’ subjectivity, which includes their personal stories and experiences of English learning in different contexts. Data has shown that teachers’ own learning experiences of the foreign language has a significant impact on their teaching practice and classroom decisions.

DOWNLOADS

Não há dados estatísticos.

Biografias do Autor

##submission.authorWithAffiliation##

Mestre em Educação pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Possui graduação em Letras Inglês pela Universidade Estadual de Montes Claros (Unimontes), Especialização em Ensino de Língua Inglesa pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Atualmente atua como professora efetiva de Língua Inglesa no Instituto Federal do Norte de Minas Gerais (IFNMG), campus Salinas.

##submission.authorWithAffiliation##

Doutora em Educação pela Universidade Federal da Bahia (UFBA). Pós-doutorado em Educação pela Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação em Coimbra. Professora plena da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, da Licenciatura em Letras – Departamento de Estudos Linguísticos e Literários (DELL) e do Programa de Pós-graduação em Educação/PPGEd. Pesquisadora do Grupo de Pesquisa Linguagem e Educação - GPLEd/CNPQ/UESB.

Publicado
2019-01-17
Como Citar
FRAGA, Carla Graciele Ramos; BARRETO, Denise Aparecida Brito. TEACHERS’ SUBJECTIVITY IN ENGLISH TEACHING: (AUTO) BIOGRAPHY AND NARRATIVES. Práxis Educacional, [S.l.], v. 15, n. 31, p. 163-181, jan. 2019. ISSN 2178-2679. Disponível em: <http://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/4665>. Acesso em: 21 fev. 2019. doi: https://doi.org/10.22481/praxis.v15i31.4665.