Excess of diagnosis in the reading and writing: language experiences in CCazinho

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/el.v6i2.1074

Keywords:

Neurolinguistic, Language, Reading, Writing, Diagnostic

Abstract

ABSTRACT
This paper puts under discussion the excess of diagnosis carried through in the reading and writing area, as well raises questions about this situation and considers different aspects of a set of factors that concur so that the cause of his/her school failure is marked directly in the body of the child.
KEYWORDS: Neurolinguistic, Language. Reading. Writing. Diagnostic.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Sonia Sellin Bordin, University of Campinas (Unicamp/Brazil)

Sonia Sellin Bordin é fonoaudióloga clínica, Mestre em Linguística com a dissertação “Fale com ele: Um estudo neurolinguístico do autismo”. Doutoranda em Linguística na área de Neurolinguística Discursiva e tem como objeto de estudo o Centro de Convivência de Linguagens- CCazinho - vinculado ao Instituto de Estudos de Linguagem -IEL/UNICAMP.

References

COUDRY, M. I. H. Projeto Integrado em Neurolinguística – PINEURO, 2006
FREUD, S. La afasia. Buenos Aires: Nueva Visión, 1973. Edição Original, 1891.
______. Proyecto de psicología. In: Obras Completas. Buenos Aires: Amorrortu, 2001, v. I, p. 323-436. Edição Original, 1895.
FÉVRIER, J. Histoire de L’écriture. Paris: Payot, 1948.
JAKOBSON, R. Dois aspectos da linguagem e dois tipos de afasia. In: Linguística e Comunicação. São Paulo: Cutrix, 1981. p. 34-62. Edição Original, 1954
VIGOTSKY, L. S. Psicologia Pedagógica. São Paulo: Martins Fontes, 2004. Edição Original, 1926.
WATZLAWICK, P. Profecias que se autocumprem. In: A Realidade inventada. São Paulo: Editorial Psy II, 1994. p. 96-116.

Published

2008-12-30

How to Cite

BORDIN, S. S. Excess of diagnosis in the reading and writing: language experiences in CCazinho. Language Studies, [S. l.], v. 6, n. 2, p. 243-275, 2008. DOI: 10.22481/el.v6i2.1074. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1074. Acesso em: 3 jul. 2024.

Most read articles by the same author(s)