License plates and the relationship with the exponential function

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/intermaths.v2i2.9771

Keywords:

Remote teaching, Initial formation, Exponential function

Abstract

This paper aims to report the experience of Mathematics undergraduates in the development of a workshop entitled "A tour through the history of license plates and their relationship with the exponential function", which was carried out during the pandemic period, through remote teaching at State School Isaías Alves, in the city of Poções - Bahia. The workshop is part of one of the extension actions of the Mathematics Teaching Laboratory, of the State University of Southwest Bahia, and aimed to bring the undergraduate student in Mathematics closer to the school context. In this report, the moments of the workshop were presented, as well as the practices that these undergraduates developed in the context of remote education. The work brings reflections on the contributions of extension actions in the initial teacher education, in addition to thinking about the work of everyday themes related to mathematical content and the use of digital technologies in the context of the Mathematics class.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Nadia Alves Brito, Universidade Estadualdo Sudoeste da Bahia, Vitória da Conquista-BA, Brasil

Licencianda em Matemática pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Atualmente, é integrante do Grupo de Estudos e Pesquisas em Didática das Ciências Experimentais e da Matemática (GDCEM) da UESB.

Jérfesson Santos Moreira, Universidade Estadualdo Sudoeste da Bahia, Vitória da Conquista-BA, Brasil

Licenciando em Matemática pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Atualmente, é integrante do Grupo de Articulação, Investigação e Pesquisa em Educação Matemática (GAIPEM) da UESB.

Jabson Costa Santos, Universidade Estadualdo Sudoeste da Bahia, Vitória da Conquista-BA, Brasil

Licenciando em Matemática pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Atualmente, é integrante do Grupo de Articulação, Investigação e Pesquisa em Educação Matemática (GAIPEM) da UESB.

Jonson Ney Dias da Silva, Universidade Estadualdo Sudoeste da Bahia, Vitória da Conquista-BA, Brasil

Doutor em Educação Matemática da Universidade Estadual Paulista ”Júlio de Mesquita Filho”(UNESP)/Rio Claro (2020) e professor adjunto do Departamento de Ciências Exatas e Tecnologia da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) (2012). Líder do Grupo de Articulação, Investigação e Pesquisa em Educação Matemática (GAIPEM) da UESB.

References

MENEZES. J. P. C.. Contribuição da extensão universitária na formação inicial docente em ciências biológicas. Interfaces - Revista de Extensão da UFMG. Belo Horizonte. V.8. n.1. p. 75-85. 2020.

BRASIL, Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional de 20 de dezembro de 1996. Estabelece as diretrizes e bases da educação nacional. Disponível em: http://portal.mec.gov.br/seesp/arquivos/pdf/lei9394_ldbn1.pdf. Acesso em: 21 out. 2021.

UNIVERSIDADE ESTADUAL DO SUDOESTE DA BAHIA. Conselho Superior de Ensino Pesquisa e Extensão. Resolução nº 10/1995, de 22 de fevereiro de 1995. Normas de Regulamentação das atividades de extensão. Vitória da Conquista, 1990. Disponível em: http://www2.uesb.br/proreitorias/proex/wp-content/uploads/09_90.pdf. Acesso em: 19 out 2021.

UNIVERSIDADE ESTADUAL DO SUDOESTE DA BAHIA. Conselho Superior de Ensino Pesquisa e Extensão. Resolução nº 22/2020, de 04 de setembro de 2020. Regulamenta, em caráter excepcional, a adoção de atividades pedagógicas não presenciais (Ensino Remoto Emergencial - ERE), no ensino de graduação da Uesb. Vitória da Conquista, 2020. Disponível em: http://www.uesb.br/wp-content/uploads/2020/09/Resolucao-Consepe-22-2020-Regulamento_do_ERE_na_Graduacao.pdf. Acesso em: 19 out 2021.

Published

2021-12-28

How to Cite

Alves Brito, N., Moreira, J. S. ., Santos, J. C., & Silva, J. N. D. da. (2021). License plates and the relationship with the exponential function. INTERMATHS, 2(2), 328-339. https://doi.org/10.22481/intermaths.v2i2.9771

Issue

Section

Dossier