Vol. 4 No. 2 (2023)

Revista de Matemática Aplicada e Interdisciplinar

We thank you for your attention and hope to count on your participation and collaboration in the Journal of Applied and Interdisciplinary Mathematics.

Kind regards,
Editorial Team 

Published: 2023-12-30

Editorial

Artigos

  • On the reachability tube of non-Newtonian first-order linear differential equations

    Raúl Temoltzi-Ávila
    9-27
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13991
  • A basic epistemic logic and its algebraic model

    Hércules de Araujo Feitosa, Mariana Matulovic, Ana Claudia de J. Golzio
    28-37
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.14133
  • Peculiarities of smoothly undulating number

    Douglas Catulio Santos, Eudes Antonio Costa
    38-53
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13906
  • Basic Elements of Machine Learning

    João Socorro Pinheiro Ferreira
    54-74
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13422
  • Uso de planilhas eletrônicas como ferramentas educacionais aplicadas à robótica móvel

    Francisco Vanier de Andrade, Bruna Lorrany Diógenes da Cunha
    75-84
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13860
  • Application of Multiple Linear Regression in Understanding the Factors that Impact Academic Performance in Mathematics

    Eduardo Félix Pita Duarte, Abrantes João Afonso Mussafo
    85-95
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13885
  • Representações e Produção de Vídeos na Educação Matemática

    Victor Daniel Santos de Oliveira, Liliane Xavier Neves
    96-111
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.14017
  • Mathematics Teaching Using Robotics: A Proposal of a Teaching Resource

    Carlos Alberto dos Santos Lima, Cleusiane Vieira Silva
    112-134
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13983
  • A Progressão Geométrica presente nos Fractais: Uma proposta de ensino por meio da Modelagem Matemática

    Aila Coelho Matos Coelho , Daniela Santa Inês Cunha, Dirceu de Freitas Melo
    135-150
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.12956
  • Uso do raciocínio lógico e suas inferências na resolução de problemas do dia a dia

    Edilson Anacleto David, Antônia Edivaneide de Sousa Gonzaga
    151-166
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.10819
  • Financial Mathematics in the context of Basic Education: A Bibliographic Review

    Francisco José Vieira Dantas, Stanley Borges de Oliveira
    167-178
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13532

Dossier

  • Matemática, Educação Matemática e Tecnologias Digitais no contexto da sala de aula - Apresentação do Dossiê

    Marcelo Batista de Souza
    179-180
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.14245
  • Students' modes of expression in discussion forums

    Marcelo Batista de Souza
    181-200
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13650
  • Experiences with teaching Mathematics in initial teacher training

    Elizangela Ramos, Edlauva Oliveira dos Santos
    201-214
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13643
  • A Formação do professor de Matemática para o ensino de Álgebra

    Edileusa do Socorro Valente Belo
    215-223
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13671
  • As Cônicas na geometria exponencial

    Elzimar de Oliveira Rufino, Rafael Jorge Pontes Diógenes
    224-244
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13635
  • Potencialidades do software GeoGebra na resolução de Atividade de Situações Problemas em Matemática

    Adjairon da Silva Coelho, Solange Mussato
    245-259
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13876

Relatos de Experiências

  • Perceptions about the development of Modeling activity in Initial Formation in Mathematics: a report

    Luana Lima da Silva, Davi de Moura Veloso, Lahis Braga Souza
    260-269
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.12994
  • Um problema de matrizes e determinantes modelado pela teoria das transformações lineares

    Wálmisson Régis de Almeida, Frederico Reis Marques de Brito
    270-276
    DOI: https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.12185