Trabalho docente e relações de gênero: implicações sobre a política de formação de professores
Keywords:
Docência, Gênero, Políticas de formação, Profissionalização do educadorAbstract
Este ensaio tem como objetivo apresentar uma breve discussão acerca do trabalho docente tendo como eixo norteador a categoria gênero. Oferece, também, alguns elementos para reflexão sobre as tendências das políticas de formação de professores, no âmbito da reforma educacional implementada nos anos noventa. Concordante de que essas políticas tendem a seguir as orientações do Banco Mundial correlacionadas a outros fatores de ordem macroeconômica, acrescenta a hipótese de que as relações de gênero podem influenciar na condução e implementação dessas políticas, por ser, no Brasil, o magistério uma atividade predominantemente feminina.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
You are free to:
Share - copy and redistribute the material in any medium or format; Adapt - remix, transform, and build from the material for any purpose, even commercially. This license is acceptable for Free Cultural Works. The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the terms of the license.
Under the following terms:
Attribution - You must appropriately give credit, provide a link to the license, and indicate if any changes have been made. You may do so in any reasonable way, but not in a way that suggests that you or your use is endorsed by the licensor.
There are no additional restrictions - You cannot apply legal terms or technological measures that legally restrict others to make any use permitted by the license.