POLICES FOR TEACHER EDUCATION: WHAT HAVVE ACHIEVED?
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i35.5686Keywords:
Legality, Initial training, PoliciesAbstract
This article aims to reflect through the documentary analysis and literature the policies for teacher training at the core of what we have achieved and what we have receded in the legal framework of civil society, seeking to punctuate the dynamics which the legislation is established. Still, it focuses the reflection based on the decade of the Plano de Educação Nacional / 2001-2010, in the second PNE 2014-2024 and the Guidelines for initial training, which has pointed out the possibility of an organic initial teacher training. As well, as the reform of the Middle School generated changes in the formative level. Thus, we present a discussion regarding the policies for initial formation, with the intention of thinking valorization and professional devaluation in the contradictions of the legal plan.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.