Aprendizagem frame a frame: tela & lousa – encontros e desencontros
Keywords:
Documentário, Experiência estética, Linguagem cinematográfica, Práxis pedagógicaAbstract
O presente artigo é parte da minha dissertação de mestrado, intitulada “Aprendizagem frame a frame:2 os fascínios e as armadilhas do uso do documentário na práxis pedagógica”, defendida em maio de 2007. Numa abordagem qualitativa, discuti, a partir de relatos e observações diretas, os significados e sentidos que os professores atribuem ao uso do documentário na sala de aula. Bem como analisei sua utilização pedagógica como possibilidade de aproximar, através de uma experiência estética, a educação escolar a uma práxis.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
You are free to:
Share - copy and redistribute the material in any medium or format; Adapt - remix, transform, and build from the material for any purpose, even commercially. This license is acceptable for Free Cultural Works. The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the terms of the license.
Under the following terms:
Attribution - You must appropriately give credit, provide a link to the license, and indicate if any changes have been made. You may do so in any reasonable way, but not in a way that suggests that you or your use is endorsed by the licensor.
There are no additional restrictions - You cannot apply legal terms or technological measures that legally restrict others to make any use permitted by the license.