The THE CHILDREN'S LITERATURE AND THE APPROACHES TO SCHOOL MATHEMATICS
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i36.5897Abstract
The aim of this paper is to discuss the approximation between children’s literature and mathematics, at the investigation perspective of the following issues: How children’s literature books approach the stories? Which are the approximations with the mathematics? For so, it was done a documental research on the Right Age for Alphabetization National Treaty book 6 of children’s literature. The analyses were organized upon Carneiro (2012), Knijnik (2013), Lave (1996, 2002) among others. It was considered two groups for analysis: a) The distinctive stories’ contexts; b) the meaning of words such as Grandeurs and Measures. Therefore, each story presents a diversified practice context, for instance, going home from the forest, siblings relationship, economy notion, time notion, and also, the words meaning are very similar to the concepts block of Grandeurs and Measures.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.