La influencia de las narraciones en la construcción de la identidad de las mujeres educadoras en Portugal y España
Abstract
O artigo apresenta pesquisa realizada pelo corpo docente da Escola de Paula Frassinetti (Porto) e da Universidade Autônoma de Madrid. Tudo começou com a afirmação de que os contos de fadas influenciam significativamente a construção da identidade pessoal dos educadores, através dos valores que eles transmitem. É, portanto, identificar a influência que os personagens de histórias infantis praticando em 11 mulheres, sendo cinco de Espanha e seis de Portugal, que estão ou estiveram educadores. São empregadas metodologias qualitativas: Histórias de Vida, entrevistas estruturadas e análise de conteúdo. Reafirmamos as conclusões sobre a importância das histórias para educadoras e a influência dos valores que refletem o tipo de sociedade.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
You are free to:
Share - copy and redistribute the material in any medium or format; Adapt - remix, transform, and build from the material for any purpose, even commercially. This license is acceptable for Free Cultural Works. The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the terms of the license.
Under the following terms:
Attribution - You must appropriately give credit, provide a link to the license, and indicate if any changes have been made. You may do so in any reasonable way, but not in a way that suggests that you or your use is endorsed by the licensor.
There are no additional restrictions - You cannot apply legal terms or technological measures that legally restrict others to make any use permitted by the license.