RELATIONSHIP BETWEEN THE AGE-SERIES DISTORTION IN FIELD SCHOOLS AND EVALUATION POLICIES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/reed.v1i2.7687

Keywords:

Age-Series Distortion, Field Education, Evaluation Policies

Abstract

The article, part of a master's research developed at the State University of Santa Cruz, aims to discuss the relationship between evaluation policies and the issue of Age-Grade Distortion (DIS) in the current context of Field Education in the municipality of Nazaré -Ba. The problem is mainly due to the influence of the Pass / Fail rate on the Basic Education Development Index (IDEB). For data analysis we used the support of historical-dialectical materialism in a quanti-qualitative approach. We emphasize, from the results, the generalist and distant character of the values advocated in the Field Education by the evaluation policies, although it may even be possible to decrease the DIS rates, temporarily, but not necessarily, this means an increase in learning and structure school as a whole (teacher training, physical structure of schools, pedagogical resources, school access and permanence), being necessary, by the educators, a critical analysis of these policies and a new meaning in school practice.

 

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Author Biographies

Valéria Prazeres dos Santos, Universidade Estadual de Santa Cruz - Brasil

Mestra em Educação, linha de políticas educacionais, pela Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC). Graduada em Pedagogia; Especialista em Coordenação Pedagógica; Atualmente Coordenadora Pedagógica da Rede Estadual da Bahia. 

Arlete Ramos dos Santos, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - Brasil

Pós-doutorado em Educação e movimentos sociais do campo pela UNESP, possui graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (2002), mestrado em Educação pela Universidade Federal de Minas Gerais (2010) e doutorado em doutorado em educação pela Universidade Federal de Minas Gerais (2013). Atualmente é professora Titular da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, atuando na graduação e pós-graduação. 

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Published

2020-12-31

How to Cite

Santos, V. P. dos, & Santos, A. R. dos. (2020). RELATIONSHIP BETWEEN THE AGE-SERIES DISTORTION IN FIELD SCHOOLS AND EVALUATION POLICIES. Revista De Estudos Em Educação E Diversidade - REED, 1(2), 166-184. https://doi.org/10.22481/reed.v1i2.7687

Issue

Section

Artigos