EDUCATIONAL PRACTICES AND IDENTITY TRAINING FROM FACEBOOK INFLUENCE: A STUDY WITH ADOLESCENTS FROM A PUBLIC SCHOOL INSIDE CEARÁ, BRAZIL
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i35.5687Keywords:
Modernity, Facebook, Social networksAbstract
This article seeks to demonstrate that the convenience of small network power consumption is driven by the Facebook social network. This article is it there is an interaction sensitivity to a constructing identity, in the current content of postings of the personal limits. The research included the sampling of teenagers from the 3rd year of high school from a public coalition of Quixadá, Ceará State. Topics related to Facebook were approached through the conversation wheel methodology, as a technique of greater interactivity among the participants. The results indicate that the use of Facebook enables a range of interactions, providing changes and transformations when browsing the world is infinite cyberspace. It turns out that Facebook presents itself as a communicative and informative medium strongly influential in the identity of the young people and in their vision of the world and the other.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.