KNOWLEDGE AND SKILLS OF KINESIOLOGY STUDENTS FOR EVIDENCE-BASED PRACTICE
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i36.5868Keywords:
Physiotherapy, Evidence Based Practice, StudentsAbstract
Introduction: Evidence-based practice (EBP) is the use of the best available evidence for clinical decision-making. This requires minimal knowledge and skills. Objective: To evaluate the knowledge and skills of physical therapy students for evidence-based practice. Materials and methods: A descriptive, cross-sectional and quantitative research was conducted with 92 physiotherapy students from a private university in the interior of Bahia. These students were assessed through the Modified Fresno Test, consisting of 13 questions on knowledge and skills for EBP. Results: The sample of this research consisted of 92 students, with an average age of 21.86 years (± 3.011), being 6 (6.52%) male and the remaining female (N = 86; 48%). , in the Modified Fresno Test evaluation, the average score was 6 points, which demonstrates that the students had little knowledge about the steps of the EBP. Conclusion: The low scores found in this research show that there is a teaching deficit about EBP in the studied population, which represents a barrier to the implementation of this practice by future professionals.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.