MEDICALISATION IN NEOLIBERAL CONTEXTS: IMAGINING OTHER FUTURES IN SCHOOLS
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i36.5886Keywords:
Instituição Escolar, Medicalização, PsicotecnologiasAbstract
This article advances an alternative to traditional approaches to the medicalization of childhood in the school setting. Considering that processes of medicalization must be understood in relation to other forces and dynamics set in motion with which they interact and mutually affect each other, this article advances the idea that the use of diagnoses and psychotechnologies for purposes of classification and segregation are, to a large extent, linked to their implementation by an educational model ruled by principles of competition and accountability. To explore other potential unfoldings of medicalisation, I analyse a case where medicalisation processes enter the arena but concerning other dynamics and forces.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.