Perspectives for the training of post-pandemic teachers: a dialogue
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v17i45.8361Keywords:
Education, Training, PandemicAbstract
Given the scenario of social isolation due to the COVID-19 pandemic, we sought to provide dialogues with Brazilian researchers and teachers in the area of education, seeking directions for formal education in the period. Thus, an interview was conducted with Professor Bernardete Angelina, Gatti, a reference researcher in the field of teacher education. The objective of this activity was to discuss teacher training in Brazil, in view of the pandemic scenario, pointing to the possible strategies to be adopted by Higher Education Institutions, within the scope of teacher training courses, during and after the pandemic. The interview took place via live, broadcast on the Youtube website, mediated by two university teachers and transcribed. Gatti discussed the role of states and municipalities in the face of education challenges during social isolation, about the possibilities of action by universities, in this scenario, he evaluated distance education and pointed out this moment as a way to rethink the training of teachers in the country.
Downloads
References
BRASIL, Ministério da saúde. Sobre a doença. Disponível em https://coronavirus.saude.gov.br/sobre-a-doenca, acesso 18/11/2020.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.