SCENARIO OF INCLUSIVE EDUCATION: THE INTERNS OF CHILDISH EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i34.5621Keywords:
Care, Inclusive education, Interns, Educational policiesAbstract
This work presents the results of a field research that looked for the way that the childish education interns acted with children that shows up especial educational needs. Take as an example the legislation and academic works that are about inclusive education and the professors training process. Empirical data were produced from questionnaires and interviews with interns of two Municipal childish education Centers, of public schools from Chapecó/SC, totalizing a sample of 8 interns. In a qualitative way, searched to understand their functions in the inclusive education scenario. The analyses are incorporated from two analytical categories that take base on the interns’ speeches and discuss: duality, education and care, and pedagogical training of the interns. Also contextualize briefly and historically what says the legal manuscripts before the inclusive education. Concludes that, the performance of those professionals are into the educational scenario that does not offer an specific training, with a lack of subsidies, contributing to a constitution of an assistentialist emphasis on Early Childhood Education.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.