TEACHING ENGLISH ON PUBLIC SCHOOLS: FROM EXPANSION TO REQUIREMENT
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i34.5636Keywords:
English teaching, History of foreign language teaching, Educational politicsAbstract
This article deals with the agenda of the policy of expanding language teaching and legal demands on foreign language in elementary school, from the nineteenth century to nowadays focusing on the debate on the provision of teaching English in contemporary legislations. Through documentary analysis, and supported by authors such as RAJAGOPALAN (2013, 2005), LEFFA (1999), SAVIANI (2005), FRIGOTTO and CIAVATTA (2003), it was possible to conclude that the policy agenda for the expansion of language teaching, as well as its legal demands and the geopolitics of the teaching of English from the nineteenth century to the present, favored the contradictory character of language teaching, making a relation of ideological domination simultaneously with the demand for emancipation through the knowledge of a foreign language.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.