HIGH SCHOOL IN BRAZIL: ABSENCES SILENCED
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i34.5460Palabras clave:
Initial training, Universalization, Work conditionsResumen
The article has as aim to understand the limits and perspectives to the universalization of the access and the appreciation to the teacher in the High School. The discussion was carried out based on educational indicators regarding to the social quality, highlighting the Liquid Frequency Rate, Training Adequacy and Teaching Effort. The analysis makes explicit a distant context from the goals 3, 15, 17 and 18 of the National Education Plan (2014-2024) and makes evident challenges regarding to the universalization of the access, initial training and to the work conditions of the professor in the High School. It suggests that the social quality issue of the High Scholl will not be solved with the curriculum flexibility proposed by the Law Lei 13.415/2017. The social quality requires universalization to the access, mainly for young people from 15 to 17 years old, and to transform the teaching into a social attractive profession. Dimensions are underestimated in discussions on the present time by reformation defenders.
Descargas
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.