UTILIZACIÓN DE ARTEFACTOS GOOGLE FOR EDUCATION EN ESTRATEGIAS PENSADAS PARA METODOLOGÍAS ACTIVAS
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i34.5468Palabras clave:
Google For Education, Active Methodologies, College educationResumen
This article focuses on teaching strategies and Google For Education artifacts used in education through active methodologies. The goal is to spark the debate for the use of Google For Education artifacts in teaching strategies for an active methodology. It is a qualitative research, of a bibliographic nature, with search of materials in books, periodicals, annals of events, among others. We highlight as main results five strategies that enable active teaching methodologies, which are: Problem-based learning; Project-based learning; Peer learning; Team-based learning; and Inverted Classroom. We conclude that the Google For Education artifacts contain several possibilities for a quality teaching that can offer autonomy to the student besides the possibility of use in the different strategies mentioned, in order to have an education by active methodologies.
Descargas
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.