EDUCACIÓN Y SALUD: TENSIONES ENTRE LA ENFERMERÍA Y LA EDUCACIÓN SEXUAL
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i34.5476Palabras clave:
Health professionals, Sexual Education, TeensResumen
The purpose of this manuscript is to investigate the role of Nursing in relation to sexuality aspects of the adolescent public, examining taboos imposed throughout the ages and understanding the perspectives on Health education. It focused on a qualitative field research, being applied questionnaires to ten undergraduate students in Nursing and twenty of the technical teaching in Nursing. Significant dialogues about sexual education are reached, narrowing it down and distancing it from a purely biological bias, as well as defending a practice always focused on human rights, from the emancipation of the students and search for scientific knowledge, besides emphasizing the quality that the professional formation must present not to generate prejudices, taboos and untruths about the sexual aspects.
Descargas
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-CompartirIgual 4.0.
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.