EL TRASTORNO DE DÉFICIT DE ATENCIÓN Y HIPERACTIVIDAD EN LOS PERIÓDICOS DE LA EDUCACIÓN FÍSICA Y EDUCACIÓN
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i34.5479Palabras clave:
Concept, Diagnosis, TeachingResumen
This is a literature review about the relationship between Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and education, according to publications published in periodicals in the academic areas of Physical Education and Education. To do so, based on a literature of commentators and researchers of the subject, we conducted a theoretical-conceptual and comparative study about the historical process of defining the concepts of ADHD according to the two main international documents that deal with the subject: DSM- 5 and ICD-10. The systematic review method implied a work divided in the phases of election of the periodicals, selection of the works, categorical analysis, discussion and interpretation of the data. Finally, we consider that the results portray an insipient, essaysistical and unsystematic context of research, whose expert opinions are limited to subjective domain advice in facing the problems, without effective methodologies for their treatment.
Descargas
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.