TECHNOLOGY ALLIED IN EDUCATION: A BRIEF HISTORICAL
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i34.5627Keywords:
Science, Technology, EducationAbstract
This article aims to present a brief history of informatics and other technologies inserted in society and education. In this way, a study will be made of the CTS movement of education (science, technology and society), where the impact of new technologies will be presented in the consolidation of our society and in the training of the contemporary student. For this, there was a review of bibliographies and scientific articles that present the proposed theme, as well as a historical recovery of the main facts of informatics, science and technology that transformed our world and education. It is concluded that the use of technologies in a responsible way can build a meaningful education for students.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.