The practice of play activities and the learning process of students in the context of Covid-19

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/redupa.v1.11177

Keywords:

covid-19, playful activities, learning

Abstract

The present study aims to analyze the implications of Covid-19 in the practice of recreational activities and in the learning of students from 6 to 7 years of age. The study was carried out in one of the complete primary schools in the city of Lichinga, Niassa Province, in Mozambique, from 2020 to 2021. To achieve this objective, was adopted a qualitative approach. For the data collection process, was used the structured interview technique applied to four teachers. The data processing was done through content analysis and data triagulation techniques. The results reveal that Covid-19 limited the practice of recreational activities in the classroom and, consequently, the development of student learning through of pranks. Therefore, there is an urgent need to rethink the recreational activities that can be carried out individually in times of the Covid-19 pandemic.

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Author Biographies

Arsénia das Dores Rafael N’Dala, Universidade Rovuma-Extensão de Niassa - Moçambique

Licenciada em Psicologia Educacional pela Universidade Rovuma-Extensão de Niassa.   Contribuição: autor.

José Valério Samuel, Universidade Rovuma-Extensão de Niassa - Moçambique

Mestre em Psicologia Educacional pela Universidade Pedagógica. Docente no curso de Graduação, no Departamento de Educação e Psicologia, Universidade Rovuma-Extensão de Niassa.

Almeida Meque Gomundanhe, Universidade Rovuma-Extensão de Niassa - Moçambique

Doutor em Inovação Educativa pela Universidade Católica de Moçambique-Faculdade de Educação e Comunicação. Docente dos cursos de graduação e pós-graduação na Universidade Rovuma-Extensão de Niassa, Departamento de Educação e Psicologia. Pesquisador do Núcleo de Pesquisa de Educação e Contextualização no Ensino (NUPECE) e Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Popular e Cotidiano Escolar (GEPECE). Contribuição: autor. 

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Published

2022-08-07

How to Cite

N’DALA, A. das D. R. .; SAMUEL, J. V. .; GOMUNDANHE, A. M. The practice of play activities and the learning process of students in the context of Covid-19. Revista Educação em Páginas, Vitória da Conquista, v. 1, p. e11177, 2022. DOI: 10.22481/redupa.v1.11177. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/redupa/article/view/11177. Acesso em: 1 sep. 2024.