THE INTELLECTUAL THEME IN WRITING THE HISTORY OF EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i35.5689Keywords:
History of Education, Intellectual, SergipeAbstract
This article analyzes the implications of meanings associated with the intellectual term in theses and dissertations defended between the years 2004 to 2018 in the Graduate Programs in Education of the Federal University of Sergipe (UFS) and University Tiradentes (UNIT). We selected the history of education that investigated trajectories, functions and intellectual products, based on a theoretical analysis of the concept of intellectual. From the bibliographic research, it was noticed that the interface between historiography of education and the concept of intellectual highlighted previously unknown subjects in the field of education, as well as a re-signification of the actions and functions of the intellectuals. This is because interests, ideas, discourses and actions in the educational area were associated with their contexts of production and reception, which often involved other scenarios such as political, intellectual, religious, journalistic and artistic.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.