"THE COMMENTS THAT WERE VALID": LITERACY PRACTICES AND HETERONORMATIVITY IN SOCIAL NETWORK
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i35.5693Keywords:
Literacy, Social network, Heteronormativity, EducationAbstract
We aim to build an understanding of how literacy practices are potent for producing positionings on the social world, based on the analysis of comments published in a social network. Considering the situationality of the literacy event in vogue - the comments of an education journal thematizing issues of gender and sexuality - we also intend to analyze how heteronormativity is justified or maintained as an epistemic frame in the positioning of the enunciators of the comments. As a result, we point out that the comments are based more on the reading of previous comments than the artifact published in itself, and religiosity presents itself as an episteme evoked to justify conservative positions that deny other forms of living the social world that do not in the heteronormative order. We conclude with some challenges that are put in the field of education and language studies.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.