The FUTURE CAN HAVE MANY NAMES: MEANING THE FOREGROUND
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i36.5898Abstract
The present article seeks to promote a reflection about the construction of the concept of foreground, the appropriation of the same by the Brazilian researchers in their works and the contributions of this concept to understand contemporary issues that emerge from the school everyday of our institutions. A qualitative study was developed as a bibliographical study, cutting out a master's thesis. We then show that the concept of foreground is not closed, finalized. It involves a complex web, configured from the experiences that generate emotion and involve the imagination, is in movement. In the Brazilian researches, it emerges in a timid manner in terms of number of works, but it stands as an innovator and can be an instrument for different fields of knowledge, with researches concerned with the individual and their insertion in the social web, dealing with the intentions, expectations, aspirations and hopes of this individual, as well as of the social, political and economic opportunities that society offers him.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.