TEACHER TRAINING AGAINST ONAGRO SKIN DUALISM
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v16i42.6249Keywords:
Teacher Traning, Education, KnowledgeAbstract
This text is an instrument by which we address the importance of classical knowledge in the constitution of teacher education. To achieve this goal, we start from the dynamics between appropriation and objectification from the contributions of Lukacsian ontology. We approach Balzac's tale “The Skin of Onager” as a resource to demonstrate the thesis that the appropriation of classical knowledge in an ontological critical orientation is indispensable for a broadening and deepening of the students' conception of the world and society and not its demotion. This requires a theoretical and practical effort. Theoretical in the sense of understanding the formative aspects of human beings along the dynamics of social reproduction and also with regard to the identification of the most developed forms of knowledge. At the same time and inseparably is the practical challenge in implementing educational actions that enable the elevation of the intellectual level of students.
Downloads
References
BALZAC, H. A pele de onagro. Porto Alegre – RS: L & PM, 2018.
DUARTE, N. Os conteúdos escolares e a ressureição dos mortos: contribuição à teoria histórico-crítica do currículo. Campinas – SP: Autores Associados, 2016.
LUKÁCS, G. Il Lavoro. In: Per una Ontologia dell’essere sociale. Roma: Riuniti, 1981, p. 11-131. (Tradução Mimeo.de Ivo Tonet, 145p.)
LUKÁCS, G. Para uma ontologia do ser social – II. São Paulo: Boitempo: 2013.
SAVIANI, D. Escola e Democracia. Campinas – SP: Autores Associados, 2008.
SAVIANI, D. Pedagogia Histórico-Crítica: primeiras aproximações. 11ª ed. Campinas: Autores Associados, 2011.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Práxis Educacional

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.