FORMATION OF THE CONCEPT OF FORMATION OF THE CONCEPT OF PROPORTIONALITY FROM THE PERSPECTIVE OF DEVELOPMENTAL EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF DEVELOPMENTAL EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v16i41.6491Keywords:
Mathematical Activity, Proportionality, Developmental TeachingAbstract
The article discusses the process of formation of the concept of proportionality by elementary school students and the pedagogical implications of its didactic exploration in the perspective of developmental teaching. It uses extensive bibliographic research, document analysis and mathematical activities of usual teaching materials, dealing with perceptions and representations about mathematical situations involving the notions of direct and inverse proportionality. The results point to the need for teachers to consider the relationships between the lived, the perceived and the conceived in teaching the notion of proportionality, exploring different mathematical situations in the context of semiotic representations of ideas from the multiplicative field.
Keywords: Mathematical Activity. Proportionality. Developmental Teaching.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Práxis Educacional

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.