Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Sobre a Rid-Uesb
A Revista de Iniciação à Docência
Ficha Catalográfica
Editorial Team
Diretrizes Éticas e de Boas Práticas de Publicação da Revista de Iniciação à Docência
Cadastro de Parecerista
Materiais de Interesse
Current
Archives
Normas de Submissão
Indexers
Contact
Search
UESB Editions
UESB Journals Portal
Register
Login
Home
/
Archives
/
v. 7 n. 2 (2022): v. 7 n. 2: (jul. - dez., 2022)
v. 7 n. 2 (2022): v. 7 n. 2: (jul. - dez., 2022)
Published:
2022-12-26
Edição Completa
v. 7 n. 2 (2022): V. 7 n. 2: (jul. - dez., 2022)
1-240
PDF (Português (Brasil))
Sumário
Sumário
RID UESB
2-3
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Editorial: A importância dos pareceres emitidos pelos revisores para a qualidade dos artigos publicados em periódicos
Daisi Teresinha Chapani
4-9
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.11821
Artigos
The fairy tale crossing the world: creativity, imagination and fantasy in the Portuguese Language Classes
Aline Milena Borges da Silva Dias
10-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.10761
Turma da Mônica Comics: challenges in Teaching History
Ana Priscila de Oliveira Boa Sorte, Elisangela Alves dos Reis
26-40
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.10797
Contributions and possibilities of the Pedagogical Residency for the initial formation of Physics teachers: an experience report
Lucas Carvalho Pacheco, Inés Prieto Schmidt Sauerwein
41-55
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.10917
“Prepare o seu coração pras coisas que eu vou contar eu venho lá do sertão”: reports of a teaching experience in times of the covid-19 pandemic in rural Bahia
Alexandre do Valle Souza, Cleide Bruno dos Santos, Ednaide Barbosa dos Santos, Rozane da Conceição Silva Costa, Lorena Brito Góes Vieira
56-74
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.11019
Teaching Optics at Pibid: an approach with the use of videos during the covid-19 pandemic
Alerf de Paula Dornel, Gustavo Arruda Verneck, Tatiana Souza Graça, Luiz Otavio Buffon, Cleiton Kenup Piumbini, Adriano Ricardo da Silva Trabach
75-92
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.11040
Potentialities of the History of Mathematics in the study of 1st Degree Equations
Paola do Prado, Luiz Henrique Ferraz Pereira
93-113
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.11174
Graduates of Pibid-mathematics: self-evaluation of the first experience of initiation into teaching
Carlos Alex Alves, Claudilene Gomes da Costa, Agnes Liliane Lima Soares de Santana , Gilson Alves Ribeiro
114-132
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.10936
Understandings about supervised internship in the initial training of chemistry teachers: literature narrative review
Antonio Rony da Silva Pereira Rodrigues
133-147
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.11303
Integration of Computational Thinking and Educational Technologies in University Education: a clipping with the Degree Courses in Biological Sciences of the State of Pernambuco-Brazil
Bruno Barboza dos Santos, Iago Sinésio Ferris da Silva, Taciana Pontual Falcão
148-166
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.10812
Didactics Discipline in Pedagogy courses in Paraíba, Ceará and Rio Grande do Norte: a regional sampling
Alexandro da Silva Nunes, Daniel Rodrigues, Maria Raquel dos Santos Felix
167-187
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.11006
Characterizing the metacognitive thought of pre-service Physics teachers
Laura Estefany Sierra Pacheco, Olga Lucía Castiblanco Abril
188-207
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.11186
The Pibid and Teacher Training in Spanish: investigating a practice
Joziane Ferraz de Assis, Ana Claudia Mello da Silva, Beatriz Kyanne Pereira de Lima
208-225
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.11436
The conception of the students of the Regional University of Cariri – Urca/Unidade Descentralizada de Missão Velha - Ceará about education environmental
Alan Belizário Cruz, Maria Eudair Oliveira da Silva, Cicero Magerbio Gomes Torres
226-240
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22481/riduesb.v7i2.10821
DOI
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
qualis
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue