APPLIED LINGUISTICS: CONTRIBUTIONS TO THE MOTHER LANGUAGE TEACHING

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/lnostra.v1i1.13330

Keywords:

Reading. Textual genres. Cohesion and coherence. Literacy. Linguistic variation. Grammar. Teaching sequences.

Abstract

his article is a literature review in order to identify the main contributions of Applied Linguisticsteaching of the mother language. Among these issues, it is highlighted: a) the importance of reading in the classroom; b) the approach to language by text or discursive genres; c) studies about the contribution of cohesion and coherence in addressing the meaning of the text; d) the notion literacy and literacy; e) the notion of linguistic variation with implications for classroom; f) the grammatical approach in the context of teaching sequences.

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Author Biographies

Tatieli Da Gama, Faculdade de Tecnologia do IPUC

Acadêmica do Curso de Letras – Habilitação em Português e Literaturas de Língua Portuguesa – FATIPUC, de Canoas/RS. Estudante de licenciatura.

Vanessa Just Blanco, Faculdade de Tecnologia do IPUC

Acadêmica do Curso de Letras – Habilitação em Português e Literaturas de Língua Portuguesa – FATIPUC, de Canoas/RS. Estudante de licenciatura.

Ronei Guaresi, Southwest Bahia State University

Licenciado em Letras pela Universidade do Contestado. Mestre em Linguística e Letras pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Doutor em Linguística e Letras pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul. Professor da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia – UESB.

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Published

2013-07-01