COMMA: EXPLANATION OR COMPLICATION?
DOI:
https://doi.org/10.22481/lnostra.v1i1.13329Keywords:
Comma. Texts. Neopedagogy Grammar.Abstract
This article tries to observe, in many different types of texts, the misuse of commas and its effects in communication. The article presents some texts with the most common problems of incorrect use of commas, showing what kinds of problems are found when we misuse punctuation, specially, commas. It makes a objective comparison between the Traditional Grammar and the Neopedagogy Grammar and presents, in details, the commas according to the Neopedagogy.
Downloads
References
BECHARA, Evanildo. Moderna gramática portuguesa. 37. ed. rev., ampl. e atual. conforme o novo Acordo Ortográfico. Rio de Janeiro: Nova Fronteira, 2009. CEGALLA, Domingos Paschoal. Novíssima gramática da língua portuguesa. 48. ed. rev. São Paulo: Companhia Editora Nacional, 2008. DEQUI, Francisco. Redação por Recomposição. 12. ed. Canoas: Centro de Estudos Sintagramaticais – IPUC, 2002. ______ Sintagramática: identificação de determinantes e determinados. 6. ed. Canoas: IPUC, 2008. ______ Interpretação Objetiva (com apoio sintagramatical). Canoas: CES, 2006. SACCONI, Luiz Antonio. Nossa gramática: teoria e prática. 28. ed. ver. atual. São Paulo: Harbra, 2004. VANZING, Alceu. Confronto Gramatical – Bechara x Dequi. Canoas: Faculdade de Tecnologia IPUC – FATIPUC, 2011.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Língu@ Nostr@

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.