The challenges of the working class and teacher training in the framework of rural education
DOI:
https://doi.org/10.22481/redupa.v4.16229Keywords:
teacher training, working class, rural educationAbstract
Interview given by Dr. Celi Nelza Zulke Taffarel to Dr. Arlete Ramos dos Santos, on February 2, 2025, with the objective of presenting some elements of the correlation of forces currently present between the working class and the class that owns the means of production, in a conjunctural way, highlighting the challenges that working class people face to guarantee the right to rural education and teacher training.
Downloads
References
BRASIL. Ministério da Educação. Decreto 7.352/2010. Brasília, 2020
ENGELS, F. A situação da classe trabalhadora na Inglaterra. São Paulo. Boitempo, 2008.
MÉSZÁROS; I. Para além do capital: rumo a uma teoria da transição. São Paulo. Boitempo, 2011.
MONTORO; Xabier Arrizabalo. Capitalismo mundial e economia mundial: bases teóricas e análises empíricas para a compreensão dos problemas econômicos do século XXI. São Paulo, Nova Palavra e Husitec, 2023
MONIN, Serguei. 'Paz, Terra e Pão': a volta de Lenin do exílio e as 'Teses de Abril'
Brasil de Fato | São Petersburgo (Rússia) | 14 de abril de 2024 às 11:37
CHOMSKY, Noam; PRASHAD, Vijay. Vivemos uma emergência que requer ação urgente (uma carta escrita com Noam Chomsky). Carta semanal 1, 2021. https://www.brasildefato.com.br/2021/01/11/vivemos-uma-emergencia-que-requer-acao-urgente-uma-carta-escrita-com-noam-chomsky
MARX, Karl et al. O programa da revolução. Brasília: Nova Palavra, 2008.
TAFFAREL; C.N.Z; QUEIROZ; S R de. Educação do campo e a pedagogia histórico-crítica: contribuições para o ensino nas escolas do campo. XXVII Encontro de Pesquisadores em Educação do Nordeste- EPEN. Aracaju: Anped, 2024. https://base.pro.br/sites/regionais3/docs/17930-TEXTO_PROPOSTA_COMPLETO.pdf
ROSA, Dayane de Freitas Colombo; AMARAL, Roseli Gall do; MELO, José Joaquim Pereira. A construção do homem novo em Cuba (1959-1961): um processo de transformação por meio da alfabetização como prática de liberdade. Revista HISTEDBR On-line, Campinas, SP, v. 21, n. 00, p. e021033, 2021. DOI: 10.20396/rho.v21i00.8660363.