Condições estruturais de uma escola pública de barra do choça na promoção do letramento digital
DOI:
https://doi.org/10.22481/lnostra.v2i2.13296Keywords:
School. Education. Digital genres. Digital literacyAbstract
TRUCTURAL CONDITIONS OF A PUBLIC SCHOOL OF BARRA DO CHOÇA IN THE PROMOTION OF DIGITAL LITERACY. The objective of this paper is to review the literature on digital literacy, and check if the school principal agency of literacy, has sufficient and necessary structure and whether teachers are able to provide students with a new kind of literacy. Starting from the concept of literacy from the perspective of various authors, our work aims to show whether a public school in Barra Shack offers conditions of students in promoting digital literacy. Through a conversation with an employee and some teachers of Portuguese school, we found one that should encourage digital literacy among students has no conditions for such purpose and that the teacher, as a mediator inthis building digital literacy, not is prepared to handle and explore the technological world in favor of this new literacy.
Downloads
References
GAMA, A.M. O letramento digital e a escola como sua principal agência. Revista Memento, ano V. 3, n. 1, jan.-jul. 2012. Revista do Mestrado em Letras Linguagem, Discurso e Cultura –UNINCOR.KLEIMAN, A. Modelo de Letramento e as práticas de alfabetização na escola. In: Kleiman A. B. (Org). Os significados do letramento. Campinas: Mercado de Letras, 1995.SOARES, M. Alfabetização e letramento: caminho e descaminhos. Revista Pátio,ano VII, n° 29, fev./abr. 2004.
Lingu@ Nostr@ -Revista Virtual de Estudos de Gramática e Linguística do Curso de Letras da Faculdade de Tecnologia IPUC –FATIPUCISSN 2317-2320Língu@ Nostr@, Canoas, v. 2, n. 2, p. 39-49, ago.-dez. 2014| 49TFOUNI, L. V. Perspectivas Históricas e A-históricas do Letramento; Escrita, alfabetização e letramento. In: TFOUNI, L. V.Letramento e alfabetização. São Paulo: Cortez, 1995.XAVIER, A.C. Leitura, texto e hipertexto. In: MARCUSCHI, Luis Antônio. XAVIER, A.C. Hipertexto e gêneros digitais: novas formas de construção de sentido. Cortez Editora: São Paulo, 2010. _______________. Letramento digital e ensino. 2002. Disponível em: Acesso em: 05 ago. 2011.VELLOSO, M.J.M. Letramento digital na escola: um estudo sobre a apropriação das interfaces da Web 2.0 / Maria Jacy Maia Velloso. Belo Horizonte, 2010.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Língu@ Nostr@

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.