O ensino baseado em tarefas na aula de língua portuguesa como língua materna: uma análise de materiais didáticos

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/lnostra.v6i1.13202

Keywords:

Portuguese teaching as mother tongue. Tasks. Course books.

Abstract

This article aims to reflect about possible approximations between the task-based teaching approach and the proposed exercises presented in the Portuguese Language Student Book (for the final years ofelementary education) distributed by the State Department of Education of São Paulo. Our objective is to analyze the activities presented in this material, arguing that some proposals are configured according to the task-based teaching approach. 

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Author Biographies

Taísa Biagiolli Zambon, São Paulo State University

Graduada em Letras (Português/Inglês) pela Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, UNESP FCLAr; Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Linguística e Língua Portuguesa da Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, UNESP FCLAr; bolsista CAPES.

Thaís Cristina Frigieri, São Paulo State University

Graduada em Letras (Português/Inglês) pelo Instituto de Biociências, Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, UNESP IBILCE; Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Linguística e Língua Portuguesa da Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, UNESP FCLAr.      

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Published

2019-07-07

Issue

Section

Artigos - Dossiê