TEXTUAL GENRES IN THE TEXTBOOK FOR YOUTH AND ADULTS: SOCIAL PRACTICES OF READING AND WRITING
DOI:
https://doi.org/10.22481/lnostra.v6i1.13201Keywords:
Education for Youth and Adults. Textual Genres for Youth and Adults. Social Practices of Reading and Writing for Youth and Adults. Youth and Adults ́Textbook.Abstract
This study aimedanalyzingtextual genresfrom a textbook for youth and adults,considering the social practices ofreading andwriting.We seek to understandwhether thetextual genresin the textbookare according to the social needsin reading and writingfor young people andadults. According to the analysis,thetextual genresin the textbookof EJAare in accordance withthesocial needsof students of EJA for reading and writing.
Downloads
References
Lingu@ Nostr@ -Revista Virtual de Estudos de Gramática e Linguística do Curso de Letras da Faculdade de Tecnologia IPUC –FATIPUCISSN 2317-2320Língu@ Nostr@, Canoas, v. 6, n. 1, p. 42-62, jan.-jul. 201862MEC. Secretaria de Educação Fundamental. Proposta Curricular para a Educação de Jovens e Adultos:primeiro segmento do Ensino Fundamental. (1ª a 5ª). Língua Portuguesa. Brasília, 2001.MORTATTI, Maria do Rosário Longo. Educação e Letramento. São Paulo: UNESP, 2004 (Coleção Paradidáticos; Série Educação).SANTANA, Simone Cristina; ROMUALDO, Edson Carlos. Gêneros textuais na EJA:um caminho para o letramento?Universidade Estadual de Maringá (UEM), Maringá, 2010. Anais ISSN 2177-6350SILVA, M. F. P.S. E.; OLIVEIRA, A. A. Práticas de Leitura e Letramento. In: I Simpósio Mundial de Estudos de Língua Portuguesa, 2008, São Paulo. Anais do I Simpósio Mundial de Estudos de Língua Portuguesa. São Paulo, 2008. v. 1.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Língu@ Nostr@

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.