O livro didático de português como instrumento mediador para o letramento
DOI:
https://doi.org/10.22481/lnostra.v3i1.13280Keywords:
Text genres. Literacy. Textbook. Teaching.Abstract
The aim of this paper is to analyze a textbook of English language, noting if it uses text genres and how it exploits them. Therefore, the concepts were discussed literacy and literacy, based on what Mary says Kato, Leda V. Tfouni and Magda Soares. Our work also aims to show the definition of genres, for, from then on, we analyze the literacy and appropriation of genres. Anecdotal evidence, during the research, which is of fundamental importance that the Portuguese language teaching build on what you preachliteracy therefore working with genres makes the guest student at school with real situations of use the tongue, thereby facilitating learning.
Downloads
References
SOARES, M. Letramento: um tema em três gêneros. Belo Horizonte: Autêntica, 1998.BAKHTIN, M.Estética da Criação Verbal. São Paulo: Martins Fontes, 1992.MARCUSCHI, L.A.Gêneros textuais e ensino de língua.UFPE: 2002.DOLZ, J.;NOVERRAZ, M.;SCHNEWULY, B.Sequências didáticas para o oral e a escrita: apresentação de um procedimento.In: DOLZ, J. e SCHNEUWLY, B.Gêneros orais e escritos na escola.Campinas: Mercado de Letras, 2004.KANASHIRO, Á.R.Projeto Araribá Português.São Paulo: Editora Moderna, 2006. TFOUNI, L. Adultos não-alfabetizados: o avesso do avesso. São Paulo: Pontes, 1988.KATO, M. No mundo da escrita. São Paulo: Ática, 1986.BRASIL. Ministério da Educação. Guia de livros didáticos PNLD 2008: LínguaPortuguesa. Brasília: MEC, 2007.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Língu@ Nostr@

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.