I saw know you did last semester
DOI:
https://doi.org/10.22481/el.v6i2.1073Keywords:
Reading, Writing, Learning difficultyAbstract
This text has the aim of showing that school is careless about reading and writing. Here we have some information about a public school where students show much interest in reading and writing. According to COUDRY; FREIRE (2005), the beginning of learning is “the awake” brain, that means, when the learner is getting ready to start the learning process. Though, school is far from a meticulous learning with speeching theories and it doesn’t invest mainly in reading what is the basis for the writing and learning process in all subjects.
KEYWORDS: Reading. Writing. Learning difficulty.
Downloads
References
ALTHUSSER, L. Aparelhos ideológicos de estado. Rio de Janeiro: Graal, 1983.
CAGLIARI, L. C. Alfabetização & Linguística. 10. ed. São Paulo: Editora Scipione, 2006.
CONTINI, J. A concepção do sistema alfabético por crianças em idade pré-escolar. In: A concepção da escrita pela criança. KATO, M.A. (Org.). Campinas: Pontes, 1988. p. 53-104.
COUDRY. M.I.H; FREIRE, F. M.P. O trabalho do cérebro e da linguagem: a vida e a sala de aula. Campinas: Cefiel/IEL/UNICAMP. (Coleção Linguagem em foco), 2005.
______; MAYRINK-SABINSON, M. L. Probrema e dificulidade. In: ALBANO, E. et al (Orgs). Saudades da língua: a linguística e os 25 anos do Instituto de Estudos da Linguagem. Campinas: Mercado de Letras,
2003. p. 561-590.
FOUCAULT, M. Vigiar e punir. Petrópolis: Vozes, 1977.
POSSENTI, S. Um programa mínimo. In: BAGNO, M. (Org.). Linguística da norma. São Paulo: Edições Loyola, 2002. p. 317-332.
SMOLKA, A.L.B. A criança na fase inicial da escrita: a alfabetização como processo discursivo. São Paulo: Cortez, 1993.
VALLIM, E. F. A. Dificuldade de Aprendizagem em questão: um estudo neurolinguístico. 2006. 135 p. Dissertação (Mestrado em Linguística) – Instituto de Estudos da Linguagem da Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 2006.
VYGOTSKY, L.S. Pensamento e linguagem. São Paulo, Martins Fontes, 1987.
______ .Formação social da mente. São Paulo: Martins Fontes, 1991.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Estudos da Língua(gem) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in the journal Estudos da Língua (gem) agree with the following terms:
The journal Estudos de Língua(gem) maintains the copyrights of the contributions published. These rights include the publication of the contribution and make its content available for free through the portal.