Évènement enonciative et temporalité: analyse d’un texte publicitaire

Authors

  • Carolina de Paula Machado Federal University of São Carlos (UFSCar/Brazil)

DOI:

https://doi.org/10.22481/el.v13i1.1289

Keywords:

Direction. Time. Enunciative Event.

Abstract

In this article, we aim to understand how the meanings of an advertising text that brings information about the personal and literary life of the writer Machado de Assis to commemorate a bank's birthday, questioning why the advertising announcer brings this information. For this, we reflect on the issue of time in the notion of enunciation, and use as theoretical support the Semantics of Event. The (memorable) past mobilized about the writer's life is understood when we relate it to the present and future of the enunciation event.
KEYWORDS: Direction. Time. Enunciative Event.

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Author Biography

Carolina de Paula Machado, Federal University of São Carlos (UFSCar/Brazil)

Carolina de Paula Machado é Doutora em Linguística pela Universidade Estadual de Campinas e realizou um estágio doutoral na École Normale Supérieure Lettres et Sciences Humaines de Lyon (ENS-LSH), França. É docente do departamento de Letras da Universidade Federal de São Carlos e pesquisadora da Unidade de estudos históricos, políticos e sociais da linguagem (UEHPOSOL).

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Revista Veja. São Paulo: editora abril, 21 de setembro de 2011.

Published

2015-06-30

How to Cite

MACHADO, C. de P. Évènement enonciative et temporalité: analyse d’un texte publicitaire. Language Studies, [S. l.], v. 13, n. 1, p. 199-212, 2015. DOI: 10.22481/el.v13i1.1289. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1289. Acesso em: 22 jul. 2024.