Ants: un geste de nomination

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/el.v13i1.1290

Keywords:

Sens, Temps, Évènement enonciative

Abstract

In this article, we aim to understand how the meanings of an advertising text that brings information about the personal and literary life of the writer Machado de Assis to commemorate a bank's birthday, questioning why the advertising announcer brings this information. For this, we reflect on the issue of time in the notion of enunciation, and use as theoretical support the Semantics of Event. The (memorable) past mobilized about the writer's life is understood when we relate it to the present and future of the enunciation event.
KEYWORDS: Direction. Time. Enunciative Event.

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Author Biography

Sheila Elias de Oliveira, State University of Campinas (Unicamp/Brazil)

Sheila Elias de Oliveira é mestre e doutora em Linguística pela Universidade Estadual de Campinas, em Linguística. Realizou estudos em programa de doutorado-sanduíche na École Normale Supérieure/Lettres et Sciences Humaines de Lyon. Realizou pesquisa de pós-doutorado na mesma instituição francesa. É professora MS-3 de Semântica e Pragmática no Departamento de Linguística do Instituto de Estudos da Linguagem da Universidade Estadual de Campinas. Sua atividade de pesquisa e ensino tem se dirigido às áreas de Semântica da Enunciação, História das Ideias Linguísticas, Estudos Lexicais e Análise de Discurso.

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Published

2015-06-30

How to Cite

OLIVEIRA, S. E. de. Ants: un geste de nomination. Language Studies, [S. l.], v. 13, n. 1, p. 213-227, 2015. DOI: 10.22481/el.v13i1.1290. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/estudosdalinguagem/article/view/1290. Acesso em: 24 aug. 2024.