Dealing with therapeutic groups in care directed to school difficulties
DOI:
https://doi.org/10.22481/el.v17i1.5313Keywords:
Reading; Writing; Learning Difficulty.Abstract
This paper aims at discussing the work with language in speech therapy from a therapeutic group with children who have school difficulties. This papers discusses the conducted therapeutic work with the children as well as the counselling available to their families. Finally, we could note that they were important devices for the work with the writing and the reading skills, which allow us to take different actions regarding language, so that one does not replace another.
Downloads
References
CORREA, M. B. Considerações sobre a terapia de grupo na clínica fonoaudiológica. In: LIER-DE-VITTO, M. F. (Org.). Fonoaudiologia no sentido da linguagem. 2 ed. São Paulo: Cortez, 1997. p. 39-48.
COUDRY, M. I. H. Projeto integrado em neurolingüística: avaliação e banco de dados. Relatório CNPq/ 521773/95-4, 2006.
FREIRE, R. M. Fonoaudiologia e Linguística: Modos de Interpretação da Linguagem. Psycholinguistics on the threshold of the year, 2000. Disponível em: < http://ler.letras.up.pt/uploads/ficheiros/8499.pdf >. Acesso em: 25 jul. 2017.
MACHADO, M. L. C. A. BERBERIAN, A. P. MASSI, G. A terapêutica grupal na clínica fonoaudiológica voltada à linguagem escrita. In: SANTANA, A. P. et al. (Org.). Abordagens Grupais em Fonoaudiologia: contextos e aplicações. São Paulo: Plexus, 2007. p. 58-79.
PANHOCA, I. Prefácio. In: SANTANA, A. P. et al. (Org.). Abordagens Grupais em Fonoaudiologia: contextos e aplicações. São Paulo: Plexus, 2007.
RIBEIRO, V. V. et al. Grupo terapêutico em fonoaudiologia: revisão de literatura. Revista CEFAC, v. 14, n. 3, 2012. Disponível em: <http://www.scielo.br/pdf/rcefac/2011nahead/53-11.pdf>. Acesso em: 5 jun. 2017.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Estudos da Língua(gem) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish in the journal Estudos da Língua (gem) agree with the following terms:
The journal Estudos de Língua(gem) maintains the copyrights of the contributions published. These rights include the publication of the contribution and make its content available for free through the portal.