Planejamento e programação local em saúde como metodologia de ensino-aprendizagem no curso de medicina

Autores/as

  • Lorena Vieira Fernandez de Araújo Faculdade Santo Agostinho
  • Rosangela Souza Lessa Vitória da Conquista (Brasil)
  • Rafaela Fontes Costa Vitoria da Conquista (Brasil)

DOI:

https://doi.org/10.22481/rsc.v17i1.5765

Palabras clave:

Atenção B´ásica, Drogas, Politicas, Planejamento, Administração em Saúde

Resumen

The study seeks to describe the experiences lived by students of the second period of medicine in the elaboration of a community-oriented PPLS assigned to a Family Health Unit (USF) It presented as a result the construction of the PPLS spreadsheets, with the listing and prioritization of problems, development of objectives, analysis of their viability, and operative programming, directed to guide the adolescents and adults of the FHU community assigned about the risks, consequences and protective measures of drug use and abuse. The elaboration of the PPLS allowed the student to get closer to the reality of the community, developing the planning of activities that will help the population to cope.

Keywords: Health Policy, Planning and Management; Primary Care, Drugs.

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Publicado

2021-05-10

Cómo citar

Araújo, L. V. F. de, Lessa, R. S., & Costa, R. F. (2021). Planejamento e programação local em saúde como metodologia de ensino-aprendizagem no curso de medicina. Saúde.Com, 17(1). https://doi.org/10.22481/rsc.v17i1.5765

Número

Sección

Relato de experiência