CRIPPLED: how long will we keep refusing to acknowledge that we are ableist?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/recuesb.v12i22.15680

Keywords:

Accessibility, Cripple, Ableism

Abstract

It is proposed to present the context of the IV Meeting on Performing Arts and Cultural Accessibility: Practices and Unlearning, held at the Federal University of Acre in 2023. The text discusses an example of ableism that occurred during the event’s opening, aiming to use this action as a basis to question the urgency for Higher Education to address the gaps in its training processes. It advocates for a restructuring of Arts curricula to include courses that address accessibility contexts and foster literacy in the formation process. Thus, the text seeks to disrupt structures, drawing on the contributions of disabled thinkers and artists.

 

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Author Biography

Carlos Alberto Ferreira da Silva, Universidade Federal de Sergipe

Doutor em Artes Cênicas, pela Universidade Federal da Bahia (UFBA) com Doutorado-Sanduíche na Université Sorbonne Nouvelle - Paris 3 (PDSE-CAPES); Mestre, pela UFBA; Graduado em Artes Cênicas Licenciatura e Bacharelado com ênfase em Direção Teatral e Interpretação, pela Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP). Encenador, performer, ator, produtor teatral. Docente da Universidade Federal de Sergipe (UFS), no curso de Teatro e do Mestrado Profissional em Educação Inclusiva; Docente permanente do Programa de Pós-Graduação em Artes Cênicas da Universidade Federal do Acre (UFAC).

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Published

2024-12-29

How to Cite

da Silva, C. A. F. (2024). CRIPPLED: how long will we keep refusing to acknowledge that we are ableist?. Revista Extensão & Cidadania, 12(22), 196-209. https://doi.org/10.22481/recuesb.v12i22.15680