TELEVISÃO, EDUCAÇÃO E RELIGIOSIDADE: EXPERIÊNCIAS NO CAMPO DO ENSINO RELIGIOSO E DA SOCIOLOGIA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12345

Keywords:

Tele-education, Religious education, Sociology, Religion, Religiosity

Abstract

The Se Liga na Educação program was an initiative of the State Department of Education of Minas Gerais, to serve state school students during the pandemic. After the end of social isolation, the program continued to be shown on open television and on the internet. This work presents reports of teaching experience in the contents of Religious Education and Sociology, emphasizing the challenges and potential of working on issues related to religion and religiosity in conditions of wide exhibition. We conclude that exposing our teaching work is an important means of raising awareness and disseminating the BNCC's objectives for working with themes related to religion and religiosity.

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Author Biographies

Taciana Brasil, SEEMG/FONAPER

Doutora em Ciências da Religião (PUC Minas). Professora de Ensino Religioso no programa Se Liga na Educação (SEEMG). Coordenadora de Educação Básica do FONAPER (Gestão 2023-2026). 

Paulo Vinícius Faria Pereira, PUC Minas

Mestrando em Ciências da Religião (PUC Minas). Professor de Sociologia no programa Se Liga na Educação (SEEMG).  

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Published

2023-06-28

How to Cite

Brasil, T., & Pereira, P. V. F. (2023). TELEVISÃO, EDUCAÇÃO E RELIGIOSIDADE: EXPERIÊNCIAS NO CAMPO DO ENSINO RELIGIOSO E DA SOCIOLOGIA . APRENDER - Caderno De Filosofia E Psicologia Da Educação, (29), 240-251. https://doi.org/10.22481/aprender.i29.12345

Issue

Section

ARTIGOS - DOSSIÊ TEMÁTICO