Perspectives of teachers on the challenges of teaching in early Childhood Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/aprender.i31.13769

Keywords:

Teachers, Early Childhood Education, Teaching

Abstract

This article deals with teaching and its challenges from the perspective of six teachers at a Municipal Preschool in Belo Horizonte, as revealed by a research conducted in 2017. The results indicate that the teachers recognize the importance of caring for and educating children, but also perceive its social devaluation. Among the challenges they identified are issues related to children's behavior and their relationships with families. It emphasizes the need for policies that ensure better working conditions for these professionals and include paid opportunities for ongoing training that can enhance the quality of their work.

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Author Biographies

Walquíria de Souza Euzébio, Universidade Federal de Minas Gerais

Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) com especialização em Administração de Sistemas e Instituições Educacionais. Mestra em Educação: Conhecimento e Inclusão Social pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). 

Iza Rodrigues da Luz, Universidade Federal de Minas Gerais

Possui graduação em Psicologia - Psicólogo pela Universidade de Brasília (1998), graduação em Licenciatura em Psicologia pela Universidade de Brasília (1997), mestrado em Psicologia pela Universidade de Brasília (2000) e doutorado em Educação pela Universidade Federal de Minas Gerais (2005). Atualmente é professora adjunta da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Minas Gerais (FaE/UFMG) e do Programa de Pós-graduação em Educação: Conhecimento e Inclusão Social da FaE/UFMG.

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Published

2024-07-31

How to Cite

Euzébio, W. . de S., & Luz, I. R. da. (2024). Perspectives of teachers on the challenges of teaching in early Childhood Education. APRENDER - Caderno De Filosofia E Psicologia Da Educação, (31), 158-175. https://doi.org/10.22481/aprender.i31.13769