CAALE: two decades dedicated to language learning and practice
DOI:
https://doi.org/10.22481/recuesb.v12i22.15683Keywords:
Self-access language laboratory., Teaching-learning of foreign languages, Teaching, research and extension.Abstract
This article is part of a survey regarding the 20 years of existence of CAALE, a self-access language laboratory at the State University of Southwestern Bahia (UESB). Based on the qualitative methodological approach and the technique of documentary research, the purpose of paper is to become a commemorative record of these two decades of existence and as a tribute to everyone who collaborated and continues to sustain the success of the lab. Also, it aims to provide an understanding of the history and the activities of the self-access language lab with a view to its proper assessment and improvement within the University.
Downloads
References
BRASIL. Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional, LDB. 9394/1996. Estabelece as diretrizes e bases da educação nacional. Brasília, DF: Senado Federal, Coordenação de Edições Técnicas, 2020. Disponível em: https://www2.senado.leg.br/bdsf/bitstream/handle/id/572694/Lei_diretrizes_bases_4ed.pdf?sequence=1&isAllowed=y Acesso em: 4 out. 2022.
CRUZ, Giêdra Ferreira da. A contribuição das estratégias metacognitivas para o desenvolvimento da autonomia do aprendiz. 2005. 160f. Dissertação (Mestrado) – Programa de Pós-Graduação em Língua e Cultura, Instituto de Letras, Universidade Federal da Bahia, Salvador, 2005. Disponível em: https://repositorio.ufba.br/bitstream/ri/29814/1/Disserta%c3%a7%c3%a3o%20Gi%c3%aadra%20da%20Cruz%20-%20UFBA.pdf Acesso em: 20 jul. 2022.
OLIVEIRA, Maxwell Ferreira de. Metodologia Científica: um manual para a realização de pesquisas em administração. Catalão: UFG, 2011. Disponível em: https://files.cercomp.ufg.br/weby/up/567/o/Manual_de_metodologia_cientifica_-_Prof_Maxwell.pdf Acesso em: 6 nov. 2023.
UESB. Área de Línguas Estrangeiras e Literaturas. Projeto do curso de especialização em inglês como língua estrangeira. Vitória da Conquista: Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, 2017.
UESB. Plano de Desenvolvimento Institucional 2013-2017. Vitória da Conquista: Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, 2012. Disponível em: http://www2.uesb.br/assessoria/apda/wp-content/uploads/2023/07/PDI-UESB-2013-20171-1.pdf Acesso em: 17 nov. 2022.
UESB. Conselho Superior de Ensino, Pesquisa e Extensão. Resolução CONSEPE nº 60/2010, de 18 de agosto de 2010. Dispõe sobre o Programa de Bolsa de Monitoria da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia – UESB. Vitória da Conquista: Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, 2010. Disponível em: http://www4.uesb.br/transparencia/uploads/consepe/Resolu%C3%A7%C3%A3o%2060-2010%20-%20Programa%20de%20Bolsa%20de%20Monitoria%20(Revoga%2004-2001).pdf Acesso em: 20 jul. 2022.
UESB. Conselho Superior de Ensino, Pesquisa e Extensão. Resolução CONSEPE nº 10/2003, de 12 de março de 2003. Dispõe sobre normas e critérios para Teste de Nivelamento para as disciplinas de Língua Inglesa e Inglês Instrumental da UESB. Vitória da Conquista: Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, 2003. Dispoível em: http://www4.uesb.br/transparencia/uploads/consepe/010%20-%20Teste%20de%20Nivelamento.pdf Acesso em: 8 nov. 2024.
UESB. Conselho Superior de Ensino, Pesquisa e Extensão. Resolução CONSEPE nº 34/1998, de 12 de agosto de 1998. Aprova a Estruturação e Funcionamento dos Laboratórios da UESB. Vitória da Conquista: Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, 1998. Disponível em: http://www4.uesb.br/transparencia/uploads/consepe/34%20-%20Func.%20Laboratorios.pdf Acesso em: 7 jul. 2022.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Extensão & Cidadania
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.