FROM POP'PHILOSOPHY TO POP'EDUCATION: NOTES ON TEACHING, LEARNING AND CINEMA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/aprender.i29.11674

Keywords:

Pop'philosophy, Pop'education, Teaching, Learning, Cinema

Abstract

This article seeks to develop the idea of ​​pop'philosophy, a notion present in Deleuze, as a basis for a pop'education. We will look for reading tools present in Deleuze, Espinosa , Nietzsche , Paulo Freire and Manoel de Barros so that we can use them to thematize teaching and learning relationships based on cinema.

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Author Biography

Elton Luiz Leite de Souza Souza, UNIRIO

Professor Adjunto da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO) atuando nas áreas de filosofia, literatura, semiótica e museologia; pesquisador da obra de Manoel de Barros. É autor do livro Manoel de Barros: a poética do deslimite (2010); também organizou publicação em homenagem ao centenário do poeta: Poesia pode ser que seja fazer outro mundo (2020).

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Published

2023-06-28

How to Cite

Souza, E. L. L. de S. (2023). FROM POP’PHILOSOPHY TO POP’EDUCATION: NOTES ON TEACHING, LEARNING AND CINEMA. APRENDER - Caderno De Filosofia E Psicologia Da Educação, (29), 283-306. https://doi.org/10.22481/aprender.i29.11674

Issue

Section

ARTIGOS - FLUXO CONTÍNUO