Working conditions and impacts on the health of school Physical Education teachers in a city in the north of Minas Gerais

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/aprender.i31.13789

Keywords:

Work conditions, Health, Teachers, Physical education

Abstract

ABSTRACT: The working conditions of Physical Education teachers in basic education have negatively impacted this class of workers, with strong repercussions on their daily life and health. The present study aimed to investigate the perceptions of basic Physical Education teachers on biopsychosocial health and the relationship with working conditions. It was characterized as a descriptive, cross-sectional research with a qualitative data approach, focusing on category analysis. The sample consisted of 10 (ten) teachers, 7 (seven) female and 3 (three) male from a city in the north of Minas Gerais. Therefore, this data can be understood as a problem in which these professionals are inserted, considering that the system that reinforces care is the same one that attacks and pressures this category.

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Author Biographies

Luis Felipe Cantuária, Instituto Federal do Norte de Minas Gerais

Pós-graduando em Educação e Direitos Humanos pela Universidade federal do vale do Jequitinhonha e Mucuri. Graduado em Educação Física Licenciatura pela Universidade Estadual de Montes Claros. Graduando em Administração Pública pelo Instituo Federal do Norte de Minas Gerais.

Fernanda de Souza Cardoso, Universidade Estadual de Montes Claros

Doutora em Ciências da Religião pela PUC-SP. mestre em Educação Física, pela Universidade Federal de Juiz de Fora. Especialização em História da Arte pela Universidade Estadual de Montes Claros. Graduação em Educação Física pela Universidade Estadual de Montes Claros. professora do Departamento de Educação Física da Universidade Estadual de Montes Claros.

Saulo Daniel Mendes Cunha , Universidade Estadual de Montes Claros

Doutor em Ciências da Saúde pela Universidade Estadual de Montes Claros. Mestre em Ensino em Saúde pela Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri. Graduado em Educação Física pela Universidade Estadual de Montes Claros - UNIMONTES. Professor de ensino superior da Universidade Estadual de Montes Claros e das Faculdades Unidas do Norte de Minas.

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Published

2024-07-31

How to Cite

Cantuária, L. F., Cardoso, F. de S., & Cunha , S. D. M. (2024). Working conditions and impacts on the health of school Physical Education teachers in a city in the north of Minas Gerais. APRENDER - Caderno De Filosofia E Psicologia Da Educação, (31), 176-189. https://doi.org/10.22481/aprender.i31.13789