Teaching knowledge and teaching of Geography in Youth and Adult Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/rg.v7.e2023.e12626

Keywords:

Saberes docentes, Ensino de Geografia, Educação de jovens e adultos

Abstract

The article presents the results of research on teaching knowledge mobilized by Geography teachers who work in youth and adult education. The question to be answered was: What knowledge is mobilized by EJA teachers in high school to evaluate learning in Geography classes? The objective was to analyze the knowledge mobilized by a group of Geography teachers from the Bahia State Education Network to evaluate high school students at EJA. Data were collected through interviews. The conclusions indicate that the knowledge mobilized by Geography teachers goes beyond that specific to the Geography discipline and permeates different dimensions of their experience and professional experience.

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Author Biographies

Elane Dias da Silva e Santos, Secretaria de Educação do Estado da Bahia- Sec-Bahia-Brasil

Mestra em Ensino (UESB). Professora de Geografia da Secretaria Estadual de Educação da Bahia.  

Benedito Eugenio, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, Vitória da Conquista-Bahia-Brasil

Doutor em Educação (UNICAMP). Professor da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia e dos Programas de Pós-graduação e Ensino (PPGEn) e Relações Étnicas e Contemporaneidade (PPGREC). 

Adriana David F. Gusmão, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia, Vitória da Conquista-Bahia-Brasil

Doutora em Geografia (UFS). Professora da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB), atuando na graduação em Geografia e Pedagogia e no Programa de Pós-graduação em Ensino (PPGEn).

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Published

2023-10-29

How to Cite

SANTOS, E. D. da S. e; EUGENIO, B.; GUSMÃO, A. D. F. . Teaching knowledge and teaching of Geography in Youth and Adult Education. Geopauta, [S. l.], v. 7, p. e12626, 2023. DOI: 10.22481/rg.v7.e2023.e12626. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/geo/article/view/12626. Acesso em: 3 dec. 2024.

Issue

Section

Continuous demand articles