A Formação do professor de Matemática para o ensino de Álgebra

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13671

Keywords:

Teaching; Algebra; Initial formation; Mathematics Teachers., Mathematics Teachers.

Abstract

This study presents a teaching experience in the Mathematics discipline to teach: algebra and functions in the Mathematics Degree Course at the Federal University of Roraima, this subject aims to mobilize Algebra content for future teaching practice in Basic Education. In this sense, using a case study, we analyzed the planning of the training practices used by the teacher responsible for the subject, taking as a basis the Course's Pedagogical Project, the teaching plan and the subject's syllabus. We conclude that there is a concern to discuss, in the initial training of mathematics teachers, the teaching of algebra and its peculiarities, such as: the development of algebra and its teaching, students' difficulties in the transition from arithmetic to algebra, strategies for teaching using various strategies.

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Author Biography

Edileusa do Socorro Valente Belo, Universidade Federal de Roraima, Boa vista - RR, Brasil

Professora do Departamento de Matemática na Universidade Federal de Roraima. Doutora em Educação em Ciências e Matemáticas pela Universidade Federal do Pará.  Experiência na área de Educação Superior, atuando principalmente nos seguintes temas: Estágio; formação de professores, ensino-aprendizagem de matemática, docência no ensino superior e pesquisa narrativa. Integrante do Grupo de Pesquisa Tecnologias Digitais em Educação Matemática.  Diretora da Sociedade Brasileira de Educação Matemática Regional Roraima (2023-2025)

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Published

2023-12-30

How to Cite

Belo, E. do S. V. . (2023). A Formação do professor de Matemática para o ensino de Álgebra. INTERMATHS, 4(2), 215-223. https://doi.org/10.22481/intermaths.v4i2.13671

Issue

Section

Dossier