ENUNCIATIVE NETWORKS IN THE TEACHING OF THE PORTUGUESE LANGUAGE
DOI:
https://doi.org/10.22481/folio.v12i1.6988Keywords:
Rede enunciativa; Ensino do português, Tecnologia; Ponto de vista.Abstract
This text aims to offer subsidies for work with language in schools, highlighting enunciative networks as a fruitful path for the development of didactic projects, focussing on the meaning in language production through the articulation of words enunciated. Exploring a point of view comes about as a proposal to focus on activities with the elaboration of networks, which fosters the emphasis on working with language in an interdisciplinary field. The work with suggested activities coming from nominal structures and enunciative networks proves to be a productive path for a teacher seeking to provide experiences involving the production of meaning in the final years of Secondary Education.
Downloads
References
2. DIAS, L. F. Enunciação e relações linguísticas. Campinas: Pontes, 2018.
3. _______. Novas Perspectivas no ensino de gramática na escola: o estatuto do exemplo em questão. In: OLIVEIRA, S.E. e SANTOS, J.F. (orgs). Mosaico de linguagens. Campinas: Pontes/CELLIP, 2006, p.43-53.
4. MINORELLI, C. T.; CHIBA, C. H. F. Convergências história: ensino fundamental. 8º ano. Livro do Professor. 2 ed. São Paulo: Edições SM, 2018.
5. FERNANDES, A. C. (org.). Projeto Araribá mais história. 8º ano. Livro do Professor. São Paulo: Moderna, 2018.
6. CAMPOS, F. de; CLARO, R.; DOLHNIKOFF, M. História: escola e democracia. 8º ano. Livro do Professor. São Paulo: Moderna, 2019.
7. COTRIM, G.; RODRIGUES, J. Historiar. 8º ano. Livro do Professor. 3. ed. São Paulo: Saraiva, 2018.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License