Education in Pages: and a journal in the education area is born
DOI:
https://doi.org/10.22481/redupa.v1.11115Keywords:
knowledge diffusion, journal, education areaAbstract
This text aims to present, from the perspective of its editors, the Revista Educação em Páginas (Redupa), a period aimed at disseminating the knowledge produced in the different fields of the Education Area. The Journal is allocated to the Research Group on Didactics, Training and Teaching Work (Difort/CNPq), of the Department of Philosophy and Human Sciences (DFCH), of the State University of Southwest Bahia (UESB), based on the campus of Vitória da Conquista, Bahia, Brazil. Its main objective is to disseminate research and studies related to the Education Area, developed by researchers from different educational contexts in Brazil and abroad. Its editorial policy is based on the availability, in continuous flow, of texts that fit into the categories article, review, interview, essay and conference. The evaluation of submitted manuscripts takes place in two phases, desk review and double blind review.
Downloads
References
CARIBÉ, Rita de Cássia do Vale. Comunicação científica: reflexões sobre o conceito. Informação & Sociedade: Estudos, [S. l.], v. 25, n. 3, p. 89–104, 2015. Disponível em: https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/23109 Acesso em: 23 jul. 2022.
MEADOWS, Arthur Jack. A comunicação científica. Brasília: Briquet Lemos, 1999.
MOREL, Regina Lúcia de Moraes; MOREL, Carlos Médicis. Um estudo sobre a produção científica brasileira, segundo os dados do institute for scientific information (ISI). Ciência da Informação. [S.l.], v. 6, n. 2, 1977. DOI: 10.18225/ci.inf.v6i2.85. Disponível em: https://revista.ibict.br/ciinf/article/view/85 Acesso em: 23 jul. 2022.
VALEIRO, Palmira Moriconi; PINHEIRO, Lena Vania Ribeiro. Da comunicação científica à divulgação. Transinformação. Campinas, v. 20, n. 2, pp. 159-169. DOI: 10.1590/S0103-37862008000200004 Disponível em: https://www.scielo.br/j/tinf/a/jXWgggxgBhXfsT57JDVbghp/abstract/?lang=pt# Acesso em: 23 jul. 2022.
WERLANG, Elisabete. Aporte institucional para editores de periódicos científicos: autoavaliar para (re) conhecer. 2019. 196f. Tese (Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação) - Centro de Ciências da Educação, Universidade Federal de Santa Catarina, 2019.