Education in Pages: and a journal in the education area is born

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22481/redupa.v1.11115

Keywords:

knowledge diffusion, journal, education area

Abstract

This text aims to present, from the perspective of its editors, the Revista Educação em Páginas (Redupa), a period aimed at disseminating the knowledge produced in the different fields of the Education Area. The Journal is allocated to the Research Group on Didactics, Training and Teaching Work (Difort/CNPq), of the Department of Philosophy and Human Sciences (DFCH), of the State University of Southwest Bahia (UESB), based on the campus of Vitória da Conquista, Bahia, Brazil. Its main objective is to disseminate research and studies related to the Education Area, developed by researchers from different educational contexts in Brazil and abroad. Its editorial policy is based on the availability, in continuous flow, of texts that fit into the categories article, review, interview, essay and conference. The evaluation of submitted manuscripts takes place in two phases, desk review and double blind review.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Claudio Pinto Nunes, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - Brasil

Professor Pleno da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação da UESB e do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal de Sergipe (UFS). Doutor em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). Pós-doutor em Educação pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Líder do Grupo de Pesquisa em Didática, Formação e Trabalho Docente (Difort/CNPq). Bolsista de Produtividade em Pesquisa pelo CNPq. Lattes: https://lattes.cnpq.br/6979931694367304

Marcelo Nolasco Barreto, Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia - Brasil

Mestrando em Educação pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB). Licenciado em História. Especialista em Informática em Educação. Servidor Público Estadual. Editor da Revista Práxis Educacional (UESB). Membro do Grupo de Pesquisa em Didática, Formação e Trabalho Docente (Difort/CNPq). Lattes: https://lattes.cnpq.br/6258018478667288

Berta Leni Costa Cardoso, Universidade do Estado da Bahia - Brasil

Professora Titular da Universidade do Estado da Bahia (UNEB). Docente no Programa de Pós-Graduação em Educação na Universidade do Sudoeste da Bahia (UESB). Doutora em Educação Física pela Universidade Católica de Brasília (UCB). Pós-doutora em Educação pela UESB. Líder da NEPEAF e Membro do Grupo de Pesquisa em Didática, Formação e Trabalho Docente (Difort/CNPq). Lattes: https://lattes.cnpq.br/3678984365375736

References

CARIBÉ, Rita de Cássia do Vale. Comunicação científica: reflexões sobre o conceito. Informação & Sociedade: Estudos, [S. l.], v. 25, n. 3, p. 89–104, 2015. Disponível em: https://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/ies/article/view/23109 Acesso em: 23 jul. 2022.

MEADOWS, Arthur Jack. A comunicação científica. Brasília: Briquet Lemos, 1999.

MOREL, Regina Lúcia de Moraes; MOREL, Carlos Médicis. Um estudo sobre a produção científica brasileira, segundo os dados do institute for scientific information (ISI). Ciência da Informação. [S.l.], v. 6, n. 2, 1977. DOI: 10.18225/ci.inf.v6i2.85. Disponível em: https://revista.ibict.br/ciinf/article/view/85 Acesso em: 23 jul. 2022.

VALEIRO, Palmira Moriconi; PINHEIRO, Lena Vania Ribeiro. Da comunicação científica à divulgação. Transinformação. Campinas, v. 20, n. 2, pp. 159-169. DOI: 10.1590/S0103-37862008000200004 Disponível em: https://www.scielo.br/j/tinf/a/jXWgggxgBhXfsT57JDVbghp/abstract/?lang=pt# Acesso em: 23 jul. 2022.

WERLANG, Elisabete. Aporte institucional para editores de periódicos científicos: autoavaliar para (re) conhecer. 2019. 196f. Tese (Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação) - Centro de Ciências da Educação, Universidade Federal de Santa Catarina, 2019.

Published

2022-07-23

How to Cite

NUNES, C. P. .; BARRETO, M. N. .; CARDOSO, B. L. C. . Education in Pages: and a journal in the education area is born. Revista Educação em Páginas, Vitória da Conquista, v. 1, p. e11115, 2022. DOI: 10.22481/redupa.v1.11115. Disponível em: https://periodicos2.uesb.br/index.php/redupa/article/view/11115. Acesso em: 22 nov. 2024.